U mnie termostat się zaciął w pozycji otwartej, jak to sprawdzić?
Na pewno w samochodzie robi się powoli zimno.
Górna rura od chłodnicy zaczyna się robić ciepła, a wskazówka temperatury w chłodne dni nie dochodziła do połowy.
Schemat układu chłodzenia w Corolli e11 1,3:
Wymiana termostatu w Corolli E11 4EFE jest bardzo prosta.
będą potrzebne:
– Klucz 8
– Termostat (u mnieTama D22003 ponoć Japan, ok. 50zł w Inter Carsie)
– Lejek
– Płyn chłodniczy
– Miska
– Wd40
Zaczynamy:
– Zalewamy 2 śrubki od termostatu odrdzewiaczem, by nie urwać śrub.
– Spuszczamy płyn chłodniczy, podstawiamy miskę pod chłodnicę i odkręcamy kranik od chłodnicy.
– Rozpinamy 4 kostki, 2 od cewek i 2 najbliższe.
– Odkręcamy zalane odrdzewiaczem 2 śrubki od obudowy termostatu, uwaga poleje się płyn po skrzyni warto podstawić miskę.
– Wyjmujemy termostat i wkładamy nowy (sprężyną w stronę motoru), pamiętaj o umieszczeniu kołka przesuwnego w górnej pozycji.
– Skręcamy i uzupełniamy płyn chłodniczy.
– Uruchamiamy silnik, sprawdzamy czy nic nie cieknie i czekamy do zagrzania silnika, obserwując temperaturę silnika. W 1/2 wskaźnika temp. termostat powinien się otworzyć, wtedy górna rura chłodnicy zrobi się gorąca.