Czyszczenie reflektora przedniego w Seicento

Po jakimś czasie reflektory tracą moc, może być to spowodowane spadkami napięć w instalacji elektrycznej, porysowanym szkłem reflektora, wypalonym odbłyśnikiem, zużytą żarówką, czy zabrudzonym reflektorem od środka.
Opiszę dość prosty, jednak ryzykowny sposób wyczyszczenia reflektora samochodu od środka.

Przy rozklejaniu reflektora zawsze istnieje możliwość połamania, a przy czyszczenie lustra ryzyko wytarcia powierzchni odbijającej. W moim wypadku reflektor był w stanie agonalnym, więc ewentualne zniszczenie zmobilizowałoby mnie do jego wymiany.

Jak było widać w „Słabe światła w Seicento/Cinquecento” lewy reflektor w seicento świecił słabo.
Było to wynikiem zabrudzenie reflektora gdzie dostawał się kurz poprzez sparciały gumowy kapturek.

Potrzebne narzędzia:
Kilka kluczy do wymontowania reflektora, szerokie płaskie śrubokręty minimum 2szt., piecyk najlepiej z płynną regulacją temperatury i klej.
Dużo czasu poświeciłem aby znaleźć odpowiedni klej wyczytałem że do reflektorów używane są kleje butylowe, dlatego użyłem Sikalastomer 710.

Należy zdjąć 3 metalowe spinki przyciskające szkło reflektora do obudowy.
Reflektor ląduje w piekarniku, najpierw 30 stopni, po osiągnięciu temperatury przez piekarnik reflektor został na 5min w tej temperaturze. Następnie zwiększałem temperaturę, co 10 stopni i po osiągnięciu temperatury pozostawiłem w niej reflektor na 5 min i zwiększałem tak do 60 stopni. Od 50 stopni reflektor się rozklejał, jednak większa elastyczność było przy 60.
Po rozgrzaniu reflektora do 60 stopni za pomocą szerokich płaskich wkrętaków ostrożnie odklejałem szybę od reflektora.
Jak tylko klej przestawał być elastyczny reflektor wkładałem do piekarnika, powtarzałem to wielokrotnie.


Gdybym zauważył przed rozebraniem, że reflektor jest wypalony, kupiłbym nowy. Ale skoro poczyniłem starania to już skończę :)


Odbłyśnik wyczyściłem mikrofibrą i płynem do szyb z octem. Szybę pod bieżącą wodą, przed złożeniem wszystko było dokładnie wysuszone, a nadmiar starego kleju został usunięty.

Reflektor złożony, gotowy do założenia

Reflektor złożony, gotowy do założenia

Reflektor złożony, gotowy do zamontowania.

Lampa wyraźnie lepiej świeci, jednak wypalony odbłyśnik mocno ogranicza oświetlenie drogi.

Test żarówek H4 Osram Night Breaker Plus i standardowych żarówek Osram

Słabe światła w Seicento/Cinquecento

Ten wpis został opublikowany w kategorii Samochód i oznaczony tagami , , , , , . Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *


*